X

دفتر تعرفه و خدمات مشترکین

معرفی دفتر اقتصاد و تعرفه

 

دفتر اقتصاد و تعرفه یکی از دفاتر زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است که از جمله وظایف آن می توان به تعیین اهداف استراتژیک حوزه درآمد، تعرفه و خدمات مشترکین، نظارت برحسن ارائه خدمات فروش و پس از فروش در شرکت های زیرمجموعه، نظارت براجرای دقیق و کامل قوانین و دستورالعمل های ابلاغی توسط شرکت های زیرمجموعه و همچنین ایجاد بسترهای تعاملی به منظور بهبود مستمر روشهای اجرایی حوزه درآمد و خدمات مشترکین درسطح کشور اشاره نمود.

عناوین اهم وظایف و مسئولیت ها

  • سياستگذاري در راستاي تحقق برنامه هاي شركت در زمينه افزايش درآمدها و توسعه خدمات مشتركين.
  • كنترل و نظارت بر حسن اجرای خدمات فروش و پس از فروش در شرکت های زیرمجموعه.
  • برنامه ریزی وتعیین اهداف استراتژیک واهداف بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت حوزه درآمد و خدمات مشترکین.
  • نظارت براجرای دقیق و کامل بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آئین نامه های ابلاغی حوزه درآمد و خدمات مشترکین.
  • برنامه ریزی جهت مهندسی مجدد روشها و رویه ها به منظور ارائه خدمات مطلوب تر و مناسب تر به مشترکین.
  • تجزیه و تحلیل درآمد و کنترل وصولی و سياستگذاري و ارائه رهنمود جهت افزایش درآمد و كاهش مطالبات در شرکت های زیرمجموعه و شناسایی نقاط ضعف و قوت.
  • رسیدگی به شکایات مشترکین و مراجعان و مرتفع نمودن و حل و فصل نمودن موضوع.
  • انجام مطالعات به منظور واقعی سازی تعرفه های مرتبط با خدمات فروش و پس از فروش.
  • برنامه ریزی به منظور افزایش ارائه خدمات فروش و پس از فروش به صورت غیرحضوری توسط شرکت های زیرمجموعه.
  • تدوين و پيشنهاد تعرفه‌هاي ساليانه آب و فاضلاب به وزارت نيرو جهت سير مراحل تصويب و انجام هماهنگي‌هاي لازم و ابلاغ و نظارت بر نحوه اعمال تعرفه‌ها در شركت‌هاي زیرمجموعه.
  • حصول اطمينان از پياده سازي کامل تعرفه های ابلاغی و اجرای صحیح آئين نامه عملياتي.
  • برنامه‌ريزي و انجام اقدامات لازم به منظور افزایش مشاركت‌هاي مردمي (افزایش دامنه اجرایی تبصره ها، ماده 7 و ...)، براساس ضوابط و مقررات مربوطه، به‌منظور توسعه ظرفيت‌هاي اجراي طرح‌هاي آب و فاضلاب و یا بازسازی و اصلاح تاسيسات.

چشم انداز

 

 برآنیم تا با نظارت و کنترل همه جانبه نسبت به ارائه خدمات پایدار و دﺳﺘﺮﺳﻲ عادﻻﻧﻪ ﺑﻪ آب شرب ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ظرفیت‌ﻫﺎی موجود به‬ ‫متقاضيان و مشتركين آب و فاضلاب در سراسر کشور اقدام نماییم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

بر ارتقاي منابع درآمدي شركت های زیرمجموعه‬‫، همراه با تكريم ارباب رجوع و رعايت حقوق شهروندی‬ ‫تاکید داریم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

برآنیم تا با بهره گيري از تجارب و دانش متخصصین حوزه درآمد و خدمات مشترکین، نسبت به ارائه و تصویب تعرفه های معقول فروش آب و جمع آوری فاضلاب اقدام نماییم تا ضمن بازدارندگی از مصارف بی رویه و مدیریت و کاهش مصرف، اختلاف قیمت تمام شده و فروش رفته را تا حدامکان کاهش دهیم.

کنترل همه جانبه خدمات فروش و پس از‬ ‫فروش در شرکت های زیرمجموعه و رعايت دقيق مفاد آيين نامه‬ ‫عملياتي را نیز از وظایف خود می دانیم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

ماموریت

 
  • ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺳﻬﺎم و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﻫﺎی ﺷﺮﮐﺖ در ﺻﻨﻌﺖ آب و ﻓﺎﺿﻼب
  • ‏ استفاده مطلوب از امكانات شركت‌هاي زيرمجموعه به منظور پیشبرد سياست‌ها در جهت افزايش بهره‌وري.
 

استراتژی

 
  • ارتقاي مديريت عرضه، تقاضا، فرهنگ عمومي مصرف و طراحي و پياده‌سازي الگوي بهينه مصرف آب شرب در كشور.
  • ايفاي نقش اساسي در استقرار مراكز جمعيتي و صنعتي در برنامه‌هاي آمايش سرزمين متناسب با ظرفيت‌ها و محدوديت‌هاي منابع آبي كشور.
  • استقرار نظام قيمت‌گذاري براساس هزينه تمام شده، اصلاح شيوه نرخ‌گذاري و ساده‌سازي ساختار تعرفه‌‌اي خدمات آب و فاضلاب.
  • مطالعه و بهره‌گيري از فناوری ها و سيستم‌هاي هوشمند و مکانیزه قرائت در راستای مديريت قرائت و کمک به افزایش درآمد .
  • استقرار و ارتقاي نظام پايش، ارزيابي و كنترل عملكرد براساس شاخص های کلیدی عملکرد (KPI).
پیوندها
اطلاعات تماس
  • شماره تماس : -
  • ایمیل: -
  • فکس : -
بنرها

loading...
loading...
loading...
loading...